Spring videre til hovedindholdet

Sådan bruger du borgerspecifikke kompetencer i MySkills

Opdateret for over 6 måneder siden

Borgerspecifikke kompetencer er specialiserede færdigheder, der kræver, at medarbejdere oplæres specifikt for hver enkelt borger. Dette adskiller sig fra opgavespecifikke kompetencer, som er generelle og gælder for alle borgere. Borgerspecifikke kompetencer sikrer, at pleje og støtte er tilpasset den enkelte borgers behov og omstændigheder.

I MySkills kan medarbejdere gennemføre borgerspecifikke kompetencer, som har et dedikeret område i både web- og app-versionen. Da medarbejdere kan oplæres i samme kompetence hos flere borgere, er det vigtigt at disse kompetencer er knyttet til specifikke borgerjournaler, såsom CURA eller KMD Nexus.

Borgerspecifikke kompetencer gennemgås og godkendes på samme måde som opgavespecifikke kompetencer, ved at kortet sendes til godkendelse hos nærmeste leder eller fagligt ansvarlige. Dog adskiller tildelingen sig en smule.

Tildeling af borgerspecifikke kompetencer

Der er tre måder at tildele borgerspecifikke kort på:

  1. Via PC/app/tablet

  2. Via CMS til en enkelt bruger

  3. Via CMS til flere brugere

Tildeling via PC/app/tablet

Find vejledningen her.

Tildeling via CMS til en enkelt bruger (kun til CMS-brugere)

  1. Klik på "Brugeroversigt" under "MySkills".

  2. Find medarbejderen, der skal oplæres i en borgerspecifik kompetence, og klik på "Se bruger".

  3. Klik på "Tildel kort".

  4. Find den ønskede borgerspecifikke kompetence og klik på "Tildel kort". De borgerspecifikke kort er markeret som "Borgerspecifik".

  5. Indsæt linket fra journalen på den specifikke borger i pop-up vinduet. (Se vejledning nedenfor).

  6. Klik på "Tilføj borger".

Medarbejderen får nu tildelt det borgerspecifikke kort for den valgte borger. Når denne kompetence er gennemført og godkendt, er det muligt at tilføje endnu en borger til den borgerspecifikke kompetence.

Tildeling via CMS til flere brugere

  1. Klik på "Brugeroversigt" under "MySkills".

  2. Klik på "Tildel til flere" i højre hjørne.

  3. Vælg de medarbejdere, der skal have tildelt et borgerspecifikt kort.

  4. Klik på "Næste".

  5. Tryk på '+' ud for "Valgte kort og flows".

  6. Find den borgerspecifikke kompetence og klik på "Tildel kort".

  7. Indsæt borgerlinket.

  8. Klik på "X" for at afslutte søgningen.

  9. Klik på "Næste".

  10. Klik på "Godkend".

Sådan finder du borgerlink til de borgerspecifikke kompetencer

Når du skal tildele en borgerspecifik kompetence, skal du bruge et link til den relevante borgerjournal.

Det er en god idé, at hver kommune altid kopierer borgerlinket fra den samme side i deres omsorgsjournal for konsistens. Dette sikrer, at alle relevante oplysninger er inkluderet og gør det nemmere for medarbejdere at finde og bruge linket korrekt.

Vores forslag til disse er:

  • KMD Nexus - Overblik

  • Cura - Overblik

Følg disse trin:

  1. Åbn KMD Nexus eller CURA og gå ind på den relevante borger.

  2. Kopier URL-/linkadressen fra borgerens side, som skal ligne noget ala dette:

  3. Indsæt dette link i MySkills, når du tildeler kompetencen.

Dette sikrer, at medarbejderen får adgang til og kan dokumentere oplæring i de specifikke behov og procedurer for den enkelte borger.

Besvarede dette dit spørgsmål?