Spring videre til hovedindholdet

Sådan opretter du en CMS-bruger på OUH via SydID

Opdateret for over 10 måneder siden

OUH har en integration med SydID og jeres AD (Active Directory), som bruges til at administrere medarbejderes adgangskoder til systemer som EPJ Syd.

Sådan gør du:

  1. Vælg rolle

    • Bestem hvilken rolle din kollega skal have i CMS. Se oversigten for at få hjælp til valget.

  2. Kontakt IT

    • Bed jeres IT-kontaktperson om at markere den korrekte rolle i MyMedCards via SydID.

  3. Roller i SydID

    • Navnene på rollerne i SydID er som følger (se også billedet nedenfor):

      • OUH MMC MyGuides CMS Redaktør

      • OUH MMC MyGuides CMS Skribent

      • OUH MMC MySkills CMS Redaktør

      • OUH MMC MySkills CMS Koordinator

  4. Synkronisering

    • SydID og MyMedCards synkroniseres hver hele time. Efter synkroniseringen kan du færdiggøre CMS-oprettelsen.

    • Eksempel: Hvis IT har tilføjet en rolle via SydID kl. 13.05, kan du færdiggøre CMS-oprettelsen efter kl. 14.

  5. Færdiggør CMS-oprettelsen

    • Gå til "CMS brugeroversigt" under "Administration".

    • Klik på "+".

    • Indtast brugerens rsyd-mail og vælg den.

    • Tilføj de relevante arbejdspladser og faggrupper, som brugeren skal have rettigheder til i MMC.

Den nye CMS-bruger vil nu modtage en invitation til CMS på sin mail 🎉

image.png
Besvarede dette dit spørgsmål?