Spring videre til hovedindholdet

Inspirationskatalog til arbejdet med pre- og onboarding i sundhedsvæsenet

Opdateret for over 10 måneder siden

Implementeringen af MySkills sker i tæt samarbejde med de respektive afdelinger, hospitaler og kommuner. Under implementeringen fokuserer vi på at sikre, at vores samarbejdspartnere tænker helhedsorienteret. Dette indebærer at tage højde for de praktiske, sociale og kulturelle aspekter, så hele pre- og onboardingforløbet bliver ensartet og systematisk til fordel for både nye og eksisterende medarbejdere.

Vi har længe ønsket at afholde en workshop for at samle og drøfte de mange konkrete erfaringer med pre- og onboarding, som eksisterer på tværs af vores samarbejdspartnere og netværk - og nu er det lykkedes!

Workshoppen, sammen med vores mange års erfaringer i MyMedCards, danner grundlaget for dette inspirationskatalog.

Workshoppen

Vi tog udgangspunkt i Airbnb's CEO Brian Chesky's tankegang om at forbedre en 5-stjernet oplevelse til en 11-stjernet oplevelse for at strukturere vores drøftelser og inspirere deltagerne til at tænke ud af boksen. (Se videoen omkring tankegangen her, som også blev vist inden vi startede workshoppen). Derfor er den første del af kataloget opbygget efter denne tankegang, for til sidst at gå mere i dybden med de konkrete områder.

Workshoppen samlede ledere og udviklingskonsulenter fra kommunalt regi samt kliniske sygeplejespecialister og onboardingsygeplejersker fra regionerne. Deltagerne kom både fra arbejdspladser, som allerede har implementeret MySkills, og steder, hvor MySkills endnu ikke er taget i brug.

Formålet med kataloget

Der findes ikke et endeligt facit for den perfekte pre- og onboarding. Et godt onboardingforløb skal tilpasses både arbejdspladsen, de eksisterende medarbejdere og den nyansatte. Derfor er dette katalog heller ikke udtømmende, men skal læses som en inspirationskilde for dig, der søger nye ideer og input til området.

Find kataloget her:

Besvarede dette dit spørgsmål?